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PROGRAMA MEM 2016ko EGITARAUA

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MEM en Gara. Artículo de Pablo Cabeza


DATEN ARABERA PROGRAMAZIOA

PROGRAMACIÓN POR FECHAS

MEM-ek taldeentzako bisita gidatuak eskaintzen ditu erakustaldi guztietan, ohiko ordutegitik kanpo era bai.  Hitzordua eskatu helbide honetan txema @ musicaexmachina.com telefonoa adieraziz.

Para grupos de personas MEM ofrece visitas guiadas a sus exposiciones, también fuera del horario habitual de apertura. Concertar cita indicando tlf. escribiendo a txema (arroba) musicaexmachina.com

MEM Exhibition Hall: Bisitak egiteko ordutegia: asteazkenetik larunbatera 18:00etatik 21:00etara arte. Larunbatak eta igandeak: 12:30etatik 14:30etara, egun seinalatuak izan ezik.

MEM Exhibition Hall: Horario de visitas: miércoles a viernes. 18 a 21 h. (salvo que coincida con otras actividades del programa)
Sábados y Domingos: 12.30 a 14.30 h, salvo días señalados.
CMD San Francisco: lunes a viernes 8:30 a 21.30 h

Emanaldi guztietan sarrera libre da, baina posible bada borondatezko bost euroko diru ekarpena iradokitzen da.

MEM es de precio libre. MEM is PWYW
Paga lo que consideres justo según tu situación económica y el valor que te aporte

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Martes 1 de Noviembre 19.30 h
Azaroaren 1ean, asteartea, 19:30etan
Sarean (Plaza Corazón de María 4)
(Mariaren Bihotza Plaza, 4)
“La rage” Juan Pablo Ordúñez / Mawatres. Instalación
Orduñez-ek “La rage-an” lan egiten du eduki politiko kantekin sortu duen playlist batekin. Zerrenda honek ematen ditu pareten gainean ikusten dugun paperaren gaineko zementuko eta editatu dugun fanzine gisa argitalpeneko marrazkiak. MIA-ren “Borders”, Kenny Arkana-ren “Rage-a” edo “Caller13-etako Julian Assange-rekin (wikileaks-arekin) “multi Viral” playlist-eko tracks-en adibide batzuk dira.
En “La rage” Orduñez trabaja a partir de una playlist que ha creado con canciones de contenido político y activo. Esta lista inspira los dibujos de cemento sobre papel que vemos sobre las paredes y la publicación a modo de fanzine que hemos editado. “Borders” de MIA, “La Rage” de Kenny Arkana o “Multi Viral” de Caller13 con Julian Assange (wikileaks) son algunos ejemplos de los tracks de la playlist.
www.mawatres.com

Miércoles 2 de Noviembre 20 h
Azaroaren 2an, asteazkena,20:00etan
Arkitektura SF 38 (San Francisco 38)
Vernissage exposición
“La pieza perdida. Sin título 1993, 2015” Klaus Pinter (Austria) Klaus Pinter artista austriarrak (1968 Austriak) aurkezten du “1993 titulua gabeko, 2015,” bere serieko kidea den pieza. Lana abiatzen da 60 x 330 cm-eko serigrafiatik, berezko Pinter-ak 1993an eginda. 2015ean egileak piezari berriz ekiten dio hura pintura-zurrutadekin koloratuz eta puzzle bat eginez hura moztuz. Geroago Pinter-ek piezak bidali ditu postaz, art-a posta elektronikoko mezua gisa, munduko leku desberdineko arte jaialdietara. Puzzle hau berriro ere bildu ahal izango da?
El artista austriaco Klaus Pinter (Austria 1968) presenta una pieza perteneciente a su serie “Sin título 1993, 2015”. La obra parte de una serigrafía de 60 x 330 cm, realizada por el propio Pinter en 1993. En 2015 el autor retoma la pieza coloreándola con chorretones de pintura y cortándola haciendo un puzzle. Posteriormente Pinter ha enviado las piezas por correo, a modo de mail art, a festivales de arte de diversas partes del mundo. ¿Se podrá volver a reunir este puzzle?
http://www.klaus-pinter.net/secondbase.html

Jueves 3 de Noviembre 19 h
Azaroaren 3an, osteguna, 19:00etan
Zero Espazioa Museo Guggenheim Bilbao
Jarduera hau TopARTE programaren barruan dago, Guggenheim Bilbao Museoaren XX. Urteurreneko ospakizunen barne.
Actividad enmarcada en el programa TopARTE que conmemora el XX Aniversario del Museo Guggenheim Bilbao
“Rusałki. Serfdom. Lament” Zosia Holubowska (Polonia) 15’ Musikaren eta jarrera sexistak (queer safer spaces) egoera bezala biak ulertuta jasaten ez dituzten espazioen arteko erlazioa esploratzen duen performancea. Ekialdeko Europaren emakume ahotsetatik aurrera sortutako musika esploratzen duen, eta bere potentzial subertsiboa eta queer zarataren bidez soinu-paisaiak eta ahotsa sortuz ikertzen dituen sorrera.
Performance que explora la relación entre música y espacios que no toleran las actitudes sexistas (queer safer spaces) entendidos ambos como situaciones. Una creación que explora la música generada a partir de las voces de mujeres de Europa del Este, e investiga su potencial subversivo y queer generando paisajes sonoros a través del ruido y la voz. https://vimeo.com/171389091

Jueves 3 de Noviembre 20 h
Azaroaren 3an, osteguna, 20etan
Bar Marzana 16 (Calle Marzana 16)
"En la cabeza del loco" MEM irudia 2016
“MEM irudia 2016” MEM-a 2016 jaialdirako sortutako irudiaren Erakusketa fotografikoa
Exposición fotográfica de la imagen creada para el festival MEM 2016.

Jueves 3 de Noviembre 20.30 h
Azaroaren 3an, osteguna, 20.30etan
Geroarte Efimerart Gallery (San Francisco 15)
Vernissage
“Terra Nullius” Patxi Araujo.
Instalazioa
Instalación
"Terra Nullius" (instalazioa) entitate softwarearen jarduera geologikoa da bizirik gorpuzgabetasunean eta sistema konputazionaleko natura abstraktuan. Aipaturiko jarduerak bere orografiaren ikuste-aldagaiak sortzen ditu, zeinen mugimendua soinu-aldagai bezala ere irakur daiteke. Unibertsoa mikro/makro hau izan ahal da ikusita/entzunda begi/belarri arraroa intimitatetik (zure edo ni) badoa bere bilakaera naturalera esku-hartzearen aukerarik gabe. Eskala amaigabe honetan , paisaia minimal, ezin bizizko eta ezinezko sortzen du eta hondatzen du jarraitutasunik gabeko konponbidea, aurkako indarren arteko oreka hauskorrari esker.
Nobody never gets to heaven and nobody gets no land.
"Terra Nullius" (instalacion) es la actividad geológica de una entidad software viva en la incorporeidad y naturaleza abstracta de un sistema computacional. Dicha actividad crea las variables visuales de su orografía, cuyo movimiento puede ser leído también como variables sonoras. Este micro/macro universo puede ser observado/escuchado desde la intimidad de un ojo/oído extraño (tu o yo) que asiste sin posibilidad de intervención a su evolución natural. En esta escala infinita, un paisaje minimal, inhabitable e imposible se crea y destruye sin solución de continuidad, gracias al frágil equilibrio entre fuerzas contrarias.
http://patxiaraujo.com/portfolio/terra-nullius/


Viernes 4 de Noviembre 19 h
Azaroaren 4an, ostirala, 19:00etan
Expogela BilbaoHistoriko (San Francisco 32)
“MEM 15 años”
“MEM 15 urte” MEM jaialdiari buruzko Erakusketa dokumentala bere 15 urteurrenean.Exposición documental sobre el festival MEM en su 15 aniversario.

Viernes 4 de Noviembre 21.30 h
Azaroaren 4an, ostirala, 21:30etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
“Here&Now #X” Isabel León. Performance

Eskarmentudun, ikusitako eta orduak bere aurkezpena baino lehen bizi izandakotik aurrera sortutako akzioa. Espazioan eta oraingo zirkunstantzietan, berehalakotasunean oinarritutako lana. Bizitzak, bai bisualki bai kontzeptualki, sortzeko eskaintzen dizkigun bizigarrietako ondasunagatik jokatzen duen proiektua. Gorputza, presentzia, ni... hemen... orain.
“Here&Now #X” Isabel León. Acción creada a partir de lo experimentado, observado y vivido horas antes de su presentación. Trabajo basado en la inmediatez, en el espacio y las circunstancias presentes. Proyecto que apuesta por la riqueza de estímulos que la vida nos ofrece para crear, tanto visual como conceptualmente. El cuerpo, la presencia, el yo… aquí… ahora.
https://vimeo.com/isabelleon

Sábado 5 de Noviembre 20 h
Azaroaren 5ean, larunbata, 20etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
Vernissage
“Memory #2” Badr El Hammami (Marruecos).
Soinurik gabeko bideo-instalazioa
Videoinstalación sin sonido. 6’
“Arrived at scene” Tina Willgren (Suecia).
bideo-instalazioa
Videoinstalación 3’
“Steel, oscillating” Miriam Hamann (Austria)
Instalazio elkarreragilea
Instalación interactiva
“Argisoinuketa” 2,5 KLTB. Performance multimedia

“Memory #2” Badr El Hammami (Marruecos). Videoinstalación sin sonido. 6’
“#2 Memory” bideoak ume hogeita hamar bat erakusten ditu bere eskuetako ispiluekiko jolasaldiko patioan. Lan hau esku-hartzean zehar egin zen Moulay Rachid, artista eskolara joan zen 80 urteetan zehar tokian, Al Hoceima-n (Marokon) lehen mailako-eskolako ikasleekin.
El video “Memory #2” muestra una treintena de niños en el patio del recreo con espejos en sus manos. Este trabajo se realizó durante una intervención con los estudiantes de la escuela de primaria Moulay Rachid en Al Hoceima (Marruecos), donde el artista fue a la escuela durante los años 80.

“Arrived at scene” Tina Willgren (Suecia). Videoinstalación 3’
“At scene-a Arrived” oinarritzen da zirkulazio-poliziaren zeinuen ilustrazioetan, artxibo iturriaren datuen manipulazioaren bitartez distortsionatu direnetan, eta geroago animatu dira. Trafiko-kaosari gogoratzen dion mundua edo hilketaren eszena.
“Arrived at scene” se basa en las ilustraciones de los signos de la policía de tráfico, que han sido distorsionadas mediante la manipulación de los datos del archivo fuente, y posteriormente han sido animados. Un mundo que recuerda a un caos de tráfico o una escena del crimen.
www.tinawillgren.com
“Steel, oscillating” Miriam Hamann (Austria)
Instalazio elkarreragile honetan, itxuraz isila, Miriam Hamann artista austriarrak entzuketa-sistemak erabili ditu hezur-eramateagatik. Gure burua metal-barren gainean ezartzen dugunean soinu-pieza entzuten hasten gara.
En esta instalación interactiva, aparentemente silenciosa, la artista austriaca Miriam Hamann ha utilizado sistemas de audición por conducción ósea. Cuando posamos nuestra cabeza sobre las barras de metal comenzamos a escuchar una pieza sonora.
http://miriamhamann.com

“Argisoinuketa” 2,5 KLTB
Argitarako eta soinurako ikuskizun polipoetiko-elkarreragile-multimedia, kontzertu hibrido bezala planteatuta. “kontzertistek” poetikoa-musika eta bideoa-poetikoak piezak interpretatzen dituzte zuzenean irudiak eta kontzertuko egun berean grabatutako bideoak sartzen dituzten tokian.
Un espectáculo polipoético-interactivo-multimedia, planteado como concierto híbrido, para luz y sonido. Los “concertistas” interpretan en directo piezas poético-musicales y vídeo-poéticas donde incluyen imágenes y vídeos grabados el mismo día del concierto. 2,5 KLTB son Juan Crego, Patxi Serrano y José Blanco.

Miércoles 9 de Noviembre 19 h
Azaroaren 9ean, asteazkena, 19:00etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
"The Lost Color" de Kris Limbach (Alemania) 55 min.
Turista-bikote disfuntzionala saiatzen da orube itzela Espainiako zelaian erosten eta mundu distopiko bateranzko indar bultzatzaile bihurtzen. Espainian filmatutako Kris Limbach-en Europako krisi ekonomiko eta espiritualak tratatzen dituen bigarren filmazioa. Jochen Arbeit-en, Miguel A. Garcia-ren, Hopek Quirin-en, Pierce Warnecke-ren, Rieko Okuda-ren eta Juan Antonio Nieto-ren musika (Pangea), Ketev.
Una pareja de turistas disfuncional intenta comprar una propiedad enorme en el campo español y convertirse en una fuerza impulsora hacia un mundo distópico. Segundo film de Kris Limbach rodado en España que trata las crisis económica y espiritual europeas. Música de Jochen Arbeit, Miguel A. Garcia, Hopek Quirin, Pierce Warnecke, Rieko Okuda y Juan Antonio Nieto (Pangea), Ketev.
www.krislimbach.com

Jueves 10 de Noviembre 19.30 h
Azaroaren 10ean, osteguna, 19:30etan
Sarean (Plaza Corazón de María 4)
Share Bilbao
“Concierto Live Electronics” Alain Wergifosse (Belgica)
Musikari esperimentala eta bideoa artista, feedback ultra-prozesatze lan egiten du bai audioan bai 80 urteen erdialdetik bideoan. Denbora honetan bizi lagundu dut edo noizbehinka Nad Spiro-rekin, Javier Hernando-rekin, Macromassa-rekin, Eli Gras-ekin, Marceli Antunez-ekin, A.C.Monteiro-rekin, Joan Saura-rekin, Francisco Lopez-ekin, Zbigniew Karkowski-rekin, Klusterrarekin edo Jaki Liebezeit-ekin baita ere bakarrik eta "trio-a" OBMUZ-a bere Eli Grás-en eta Quicu Samsó-en (ex Koniek-en) ondoan "power-arekin".
Musico experimental y video artista, trabaja el feedback ultra-procesado tanto en audio como en video desde mediados de los años 80. En este tiempo he colaborado intensa o esporádicamente con Nad Spiro, Javier Hernando, Macromassa, Eli Gras, Marceli Antunez, A.C.Monteiro, Joan Saura, Francisco Lopez, Zbigniew Karkowski, Cluster o Jaki Liebezeit así como en solitario y con su "power trio" OBMUZ junto a Eli Grás y Quicu Samsó (ex Koniek).
web

Emanaldiaren ondoren Share-ren jam esperimental parte-hartzaile berrira. Ekar ezazu zure musika tresna.
Tras la actuación asistiremos a una nueva jam experimental participativa de Share. Trae tu instrumento. www.sharebilbao.com

Jueves 10 de Noviembre 21.30 h
Azaroaren 10ean, osteguna, 21:30etan
Geroarte Efimerart Gallery (San Francisco 15)
“Terra Nullius” Patxi Araujo.
Instalazio elkarreragilearekiko performancea.
Performance con instalación interactiva.
Patxi Araujo artistak lanean parte hartuko du tronpeta joz.
El artista Patxi Araujo intervendrá en la obra tocando la trompeta.

Viernes 11 de Noviembre 12 h
Azaroaren 11an, osteguna, 20:00etan
Facultad de Bellas Artes UPV/EHU. Edificio 2. Sala de visionados
Presentación del trabajo de Alain Wergifosse (Belgica)

Viernes 11 de Noviembre 20 h
Azaroaren 11an, osteguna, 20:00etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
Vernissage y visita guiada nocturna a las exposiciones MEM.
“1916” Daria Baiocchi (Italia) 4’40’’ Soinu-Pieza Pieza sonora
“Acción Mecanógrafo” Kiko Monzón (Perú). Performance duracional
“Beat Box” Wolfgang Oelze (Alemania) Instalación multimedia

“1916” Daria Baiocchi (Italia) 4’40’’
Constance Georgine Markievicz-i, ere Kondesa Gorria (feminista, nazionalista eta paper nabaria borrokan independentziagatik jokatu zuen iraultzaile irlandar) bezala ezagututa, eskainitako soinu-konposizioa. Bereziki tratatzen du 1916ko Greenwich-eko ordutegira ordu-aldaketa dublindarraren kasua, Markievicz aurkari zaharrenen bat izan zenera.
Composición sonora dedicada a Constance Georgine Markievicz, también conocida como la Condesa Roja (feminista, nacionalista y revolucionaria irlandesa que jugó un papel destacado en la lucha por la independencia). En particular trata el caso del cambio horario dublinés al horario de Greenwich en 1916, del que Markievicz fue una de las mayores opositoras.


“Acción Mecanógrafo” Kiko Monzón (Perú).
Performance duracional
“Acción Mecanógrafo” komunikazio-egintza da, hitzaren materialtasuna eta beraren bidaia dituela gogoeta oinarri bezala. Performancean, ikusleek dute bere senideei posta tradizionalean zehar idazteko aukera.
“Acción Mecanógrafo” es un acto de comunicación en si que tiene como reflexión base la materialidad de la palabra y el viaje de la misma. En la performance, los espectadores tienen la oportunidad de escribir a sus familiares a través del correo tradicional.
www.instagram.com/kikomonzon
“Beat Box” Wolfgang Oelze (Alemania 1967)
"Beat beat-a" instalazioan Oelze-k irudikatzen du eta film luzeetan aurkitutako asaldura teknikoen bidez osatzen du, zeinen soinu-bandak aktibatzen dute gitarra bateko sokak eta bozgorailu txikien bidez baxuelektrikoa. Tresna honen soinua entzuten da musika rockerako anplifikadore batzuen bidez azalpenezko espazioan. Bideoen soinu pistek bateria-pista sortzen dute gainera, rock-talde klasikoa horrela osatuz. Taldea muturreraino eramaten da zuzeneko emanaldi batekin konbinatzen denean.
En la instalación "Beat Box" Oelze representa y compone a través de perturbaciones técnicas encontradas en largometrajes, cuyas bandas sonoras activan las cuerdas de una guitarra y de un bajo eléctricos a través de pequeños altavoces. El sonido de estos instrumentos se oye en el espacio expositivo a través de unos amplificadores para música rock. Las pistas de sonido de los videos generan además una pista de batería, completando así la clásica formación de rock. El conjunto es llevado al extremo cuando se combina con una actuación en directo.
www.biggerthanlife.de

Sábado 12 de Noviembre 20 h
Azaroaren 12an, osteguna, 20:00etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
Kontzertua Concierto
“Beat Box” Wolfgang Oelze (Alemania).



Domingo 13 de Noviembre 13 h
Azaroaren 13an, igandea, 13etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)

Vermut MEM Bermuteke eta kontzertua

David Murders
concierto
“Beat Box” Wolfgang Oelze instalación
“1916” Daria Baiocchi pieza sonora
“Steel, oscillating” Miriam Hamann instalación interactiva
“Arrived at scene” Tina Willgren video
“Memory #2” Badr El Hammami video

y esa misma mañana puedes visitar también
Geroarte Efimerart Gallery (San Francisco 15) instalación
“Terra Nullius” Patxi Araujo.
Sarean (Plaza Corazón de María 4)
(Mariaren Bihotza Plaza, 4)
“La rage” Juan Pablo Ordúñez / Mawatres.
Bar Marzana 16 (Calle Marzana 16)
"En la cabeza del loco" MEM irudia 2016 "En la cabeza del loco"

Miércoles 16 de Noviembre 19,30 h
Azaroaren 16an, asteazkena, 19:30etan
CMD San Francisco (Plaza Corazón de María s/n)
Inaugurazioa Inauguración
“Dormir en primavera” Elba Martínez

"Gaur egun txoriak margotzeak egitura ematen dit. Margotzen ditut soilik benetan desiratzen dudanean, indarrak egiten badut ez du funtzionatzen eta gaizki ateratzen zaizkit. Bada bat konektatzen duen lan oso denboragabea nire ni basokoa eta nire ni tolesgabeagoa eta outsider-ak. Orain gehiago arduratzen naizena nire txoriak dira, nahi dut serie hau haz dadin eta haiek espazioan ordenatzea. Haiek nire denbora ordenatzen dute eta bere eraikuntza zoriontsua egiten zait."
"A día de hoy pintar pájaros me ordena y me aporta estructura. Sólo los pinto cuando lo deseo de verdad, si me fuerzo no funciona y me salen mal. Es un trabajo muy atemporal que conecta con mi yo silvestre y con mi yo más ingenuo y outsider. En este momento lo que más me preocupan son mis pájaros, quiero que crezca esta serie y ordenarlos en el espacio. Ellos ordenan mi tiempo y su construcción me hace feliz."
https://elbamartinez.wordpress.com

Jueves 17 de Noviembre 12 h - 14 h
Azaroaren 17an, osteguna, 12:00etan
Sarean (Plaza Corazón de María 4)
Visita guiada a las exposiciones MEM. Salida desde Sarean a las 12 h.

Jueves 17 de Noviembre 19 h
Azaroaren 17an, osteguna, 19:00etan
Sarean (Plaza Corazón de María 4)
“La rage” Juan Pablo Ordúñez / Mawatres.
Klausura erakusketa eta fanzinearen aurkezpena.
Clausura exposición y presentación fanzine.
“Acción Mecanógrafo” Kiko Monzón (Perú).
Duracional-a performancea
Performance duracional
“Il silenzio del rumore” Orquesta dei Rumore.
Kontzertua
Concierto 45’
“Zure eskuan jada dagoen basoa hautsita dago betierekotasunean”. Premisa honekin, La Orquesta del Rumore diziplina anitzeko taldeak bidaia proposatzen digu gaurko denborako, hondatutako laguntzera kondenatuta gauden unibertsoko asmotan tren bat batean, kanpotik. Performance bakoitza bakarra da eta iragarrezina, inor aurrez esangarriarekin asetzearekin ez uztea lortuz, rockak, performancea eta antzerkia orkestra bera bezala, musika librearen elementu aurreiritzirik gabe jabetzen dena, zehazten ditu. La Orquesta del Rumore Lab-Loop-en formetako da , Madrilen oinarritutako Akzio Posibleko taldearen. Jaiotzen da Soinuaren mugarako esperimentazio bokazioarekin, Performancearekin, eta Irudiarekin. Bere kideek, musika barruan ibilbide zabalarekin eta Arte Plastikoekin zenbatzen dituztenek, elkar aurkitu zuten halabeharrez eta jakin zuten zeudela bakoitza mugitzen zen ohiko lurra gainditu zuen zerbaitetan laguntzera kondenatuta. Beatriz Vaca (Narcoléptica, Hielo en Varsovia), Andrews Wax (Mar Otra Vez), Ana Morán (Sangre), M. A. Ballesta (Parvenunoise), Diego J Montana (Les Pompettes), Antonio Resurrección, Steven DelValle
“Il silenzio del rumore” Orquesta dei Rumore.
“El vaso que está en tu mano ya está roto en la eternidad”. Con esta premisa, el grupo multidisciplinar La Orquesta del Rumore nos propone un viaje por fuera de un tiempo actual, a bordo de un tren con vistas a un universo destruido en el que estamos condenados a colaborar. Cada performance es única e impredecible, como la misma orquesta, que se apropia sin prejuicios de elementos de la música libre, concreta, rock, performance y teatro consiguiendo no dejar a nadie con la satisfacción de lo predecible. La Orquesta del Rumore es una de las formas de Lab-Loop, un grupo de Acción Posible basado en Madrid. Nace con vocación de experimentación al límite del Sonido, Performance, e Imagen. Sus miembros, que cuentan con una amplia trayectoria dentro de la música y las Artes Plásticas, se encontraron por casualidad y supieron que estaban condenados a colaborar en algo que superara el terreno habitual en el que se movía cada uno. Beatriz Vaca (Narcoléptica, Hielo en Varsovia), Andrews Wax (Mar Otra Vez), Ana Morán (Sangre), M. A. Ballesta (Parvenunoise), Diego J Montana (Les Pompettes), Antonio Resurrección, Steven DelValle
https://soundcloud.com/labl00p



Viernes 18 de Noviembre 20 h
Azaroaren 18an, igandea, 20:00etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
“Infini Equilibre” Kamil Guenatri (Francia).
Performance instalazioa. 60’ - 120’
Orquesta de Rumori. Artista invitada: Aintzane Aranguena 20'
“Cuerpo ausente” Angela Bretos & Blanca Ortiga. 25’
“Kiss me hard before you go” Laura Eggert & Lisa Schettel (Alemania). Instalación interactiva y performance duracional
Bi gorputz bere materialtasuneko hustu dira eta berreraiki dira gorputz absente honek aurrez sortutako berezko soinu-uhinekin. Jada ez dauden baina eskultura-prozesua bezala inprimatutako bizipena uzten duten gorputzak. Argitara eramaten diren oihuak eta softwarea mapping-a uhinen translazioa bisualetan bihurtzeko era. Esperientzietako zeharkatutako soinu-paisaia xuxurlari eta lazgarria. Eraikuntza sozial, politiko, txeratsu eta feministatik pentsatutako gorputzak.
“Cuerpo ausente” Angela Bretos & Blanca Ortiga. 25’
Dos cuerpos han sido vaciados de su materialidad y reconstruidos con las propias ondas sonoras generadas previamente por este cuerpo ausente. Cuerpos que ya no están pero dejan una vivencia impresa como un proceso escultórico. Gritos que se trasladan a la luz –análógica y via software mapping- para convertir en visual la traslación de las ondas. Un paisaje sonoro susurrante y desgarrador atravesado de experiencias. Cuerpos pensados desde una construcción social, política, afectiva y feminista.
“Infini Equilibre” Kamil Guenatri
“Infini Equilibre-k” Yves Klein-en antropometrietatik inspirazioa hartzen du. Akzio hau, mihise kolorebakarrak erabiliz, kamuflajearen bidez desagertzeko saioa da. Instalazioaren sorrera ez da gertatzen bakarrik hondarrean zehar baizik eta performancean zeharreko artistaren gelditasunaren bidez ere. http://guenatrikamil.wixsite.com/artaction
“Infini Equilibre” se inspira en las antropometrías de Yves Klein. Esta acción es un intento de desaparecer a través del camuflaje, usando lienzos monocromáticos. La creación de la instalación no se produce únicamente a través del residuo sino también a través de la inmovilidad del artista durante la performance.
http://guenatrikamil.wixsite.com/artaction

“Kiss me hard before you go” Laura Eggert & Lisa Schettel “Kiss me hard before you go” instalazio elkarreragilea da emanaldi bakarrean amaitzen duen duracional performatiboa. Prozesu luzean, emanaldi-espazioa aldatzen da jada artxibo zaharreko suntsiketaren bidez gauzaezak, fakturak, maitasuneko adierazpen zaharkituak eta luzeki ahaztutako oroipenak . Bat-batean paisaia hauskor eta bikain berri eta arraroa aldi berean agertzen da. Agur mundu zaharra. Kaixo etxe berria.
“Kiss me hard before you go” es una instalación interactiva performativa duracional que desemboca en una actuación única. En un largo proceso, el espacio de actuación es modificado a través de la destrucción de archivos viejos ya inútiles, facturas, expresiones rancias de amor y recuerdos largamente olvidados. De repente aparece un nuevo y extraño paisaje frágil y magnífico al mismo tiempo. Adiós viejo mundo. Hola nuevo hogar.
(Se ruega al público que traiga sus propios papeles para destruir)
http://www.lauraeggert.de

Sábado 19 de Noviembre 20 h
Azaroaren 19an, larunbata, 20:00etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
“There’s a time and a place (for everything)” Dino Rib (aka Wong Lok Hin) (Hong Kong) 27’
Gárgara. Ibon Rg y Miguel A. García
“Kiss me hard before you go” Laura Eggert & Lisa Schettel (Alemania). Instalación interactiva y performance duracional
“There’s a time and a place (for everything)” Dino Rib (aka Wong Lok Hin) (Hong Kong) 27’ Performers: Heiwa Wong, Hei Wong
Denbora, espazioa eta hautematea hiru gai nagusi dira filosofoentzat. Newton-ek espazioaren existentzia eta denbora absolutuak iradoki zituen. Adibidez, denbora absolutuan matematiketatik uler liteke soilik, eta denbora erlatibo bezala jasotzen duguna mugimenduko arrazoi neurketan oinarritzen da. Espazioa eta denbora independente edozein ekitaldi fisikoko eta beraz absolutuak dira. Edozein fenomeno fisikoko agerpena jokatzen ari da bakarrik espazio-agertokia eta denbora absolutuetan. Einstein-ek asmatu zuen espazio-denbora kontzeptua, iradokitzen duen espazioa eta denbora erlatiboak direna, ez absolutu. Aldi berean gertatzen diren espazioan banandutako bi ekitaldik dirudite, behatzailearen kokapenaren mendean egonez, une arinki desberdinetan gertatzea. Einstein-entzako Newtoneko, dirudi espazioaren eta denboraren egia hau aldi bakoitza gehiago gure hautematetik urrun. Zentzu estetikoan, lan hau zauria bien artean neurtzeko saioa da.
El tiempo, el espacio y la percepción son tres temas principales para los filósofos. Newton sugirió la existencia del espacio y tiempo absolutos. Por ejemplo, el tiempo absoluto sólo podría entenderse desde las matemáticas, y lo que percibimos como tiempo relativo se basa en la medición de objetos en movimiento. Espacio y tiempo son independientes de cualquier evento físico y por lo tanto absolutos. La aparición de cualquier fenómeno físico está actuando simplemente en el escenario de espacio y tiempo absolutos. Einstein inventó el concepto de espacio-tiempo, lo que sugiere que espacio y tiempo son relativos, no absolutos. Dos eventos separados en el espacio que ocurren al mismo tiempo parecen haber ocurrido en momentos ligeramente diferentes, dependiendo de la ubicación del observador. De Newton a Einstein, parece que la verdad del espacio y el tiempo esta cada vez más lejos de nuestra percepción. En un sentido estético, este trabajo es un intento de medir la brecha entre los dos.
www.dino-rib.com

Gárgara. Ibon Rg y Miguel A. García
Gárgara sonoexperimentadores-en duo berria da Ibon Rg euskaldunak eta Miguel A. García (Xedh aka). Musika egiteko modu bezala, inprobisazioa darabilte. Tresna bezala, Ibon-ek ahotsaren aukerak darabiltza bere baina definizio zabala: gurgugidos-a, gurgurrak, marmarrak, oihuak (eta xuxurla), dadaistas-a errezitazioak edo fonismos ulertezinak; Miguel-ek darabil maneiatutako musika elektroakustikoaren, 80etako teklatu horterasen, eliza-organo baten eta Lucio Fulci-ren soinu-banda baten artean jotzen duen Casiotone. Konbinazio honen emaitza da musika arraroa, hain sailkaezin gozogarri bezala, atmosfera tenkatuetako, zentzugabeko surrealismoa, hasierakoetako, Adult Only Noise-ko eta R serieko zientzia-fikzioko musikako nahastea.
Gargara es el nuevo duo de los sonoexperimentadores vascos Ibon Rg y Miguel A. García (aka Xedh). Como manera de hacer música, utilizan la improvisación. Como instrumentos, Ibon utiliza las posibilidades de la voz en su mas amplia definición: gurgugidos, gorgoteos, murmullos, gritos (y susurros), recitaciones dadaistas o fonismos indescifrables; Miguel utiliza un Casiotone manipulado que suena entre música electroacústica, teclados horteras de los 80, un órgano de iglesia y una banda sonora de Lucio Fulci. El resultado de esta combinación es una música extraña, tan inclasificable como disfrutable, mezcla de atmosferas tensas, surrealismo absurdo, música de los primitivos, Adult Only Noise y ciencia ficción de serie R.
http://xedh.org/gargara/

Domingo 20 de Noviembre. 13 h
Azaroaren 20an, igandea, 13:00etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
Vermut
“Kiss me hard before you go” Laura Eggert & Lisa Schettel (Alemania). Instalación interactiva y performance duracional


Jueves 24 de Noviembre 20 h
Azaroaren 24an, osteguna, 20:00etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
“Posthuman” Carla Roisin Behal
Zuzendaritza: Carla Roisin Behal
Antzezleak: Sayaka Akitsu (Japón), Carla Roisin Behal (Amsterdam-Bilbao), Ziomara Hormaetxe (Bilbao) Musika: Stephan Raidl (Alemania)
Komunikazio aroa begietan eta azalean lausotu zaigu. Sentzuak eraldatu egin zaizkigu; inguru teknologiko berrietara moldatu egin dira. Hamaika Esperientzi-sensorialak eta bisualak, pixelatuak, bikoiztuak, sortuak eta birsortuak. Zenbaki, argi eta kolore mordo hauetan murgilduta: maitasunagatik arriskua hartzeko prest al gaude? Irudia eta objetu errealaren proiekzioa bereizteko gauzak gara? Zeintzuk dira bizirik iraunduko duten oroitzapenak? Sentsazio baten bila, gurea den sentsazioa. Posthuman naiz. Nire munduan dena da irudia, informazioa, koloreak. Denetan aurkitzen zaitut, eta hemen ez bazaude, lasai, hodeian aurkituko gara. Izarretara eta begietara nola begiratzen genuen oraindik dut gogoan.

www.carlaroisin.com

Dirección: Carla Roisin Behal
Performers: Sayaka Akitsu (Japón), Carla Roisin Behal (Amsterdam-Bilbao), Ziomara Hormaetxe (Bilbao) Música: Stephan Raidl (Alemania)
''La era de la información se disuelve en nuestros ojos y nuestra piel. Nuestros sentidos han sido modificados, adaptados a nuevos entornos tecnológicos. Infinitas experiencias sensoriales y visuales, pixeladas, duplicadas, generadas y regeneradas. En esta masa de números, frecuencias, luces y colores.. somos aún capaces de arriesgarnos por amor? Somos capaces de diferenciar una imagen o proyección del objeto real? Cuales son las memorias que sobrevivirán? Buscando una sensación, la sensación que realmente nos pertenece. Soy un Posthuman. En mi mundo todo es gráfico, informativo y muy colorido. Todo me recuerda a ti, y si no estás aquí, no importa, nos encontraremos en la nube. Todavía recuerdo cómo solíamos mirar las estrellas, cómo solíamos mirar a los ojos.''

Viernes 25 de Noviembre 20 h
Azaroaren 25ean, ostirala, 20:00etan
Huracán 29 (Cortes 29-31. 3ºA)
Kontzertuak eta gehiago han
Conciertos y más allá
“Nervión” Superestructura. (Zaragoza) 20’
Jana Jan. (Itziar Markiegi y Aitor Villanueva). 40’
“Ignis Fatuus” Txo!? (Martin Etxauri) Performance audiovisual “Nervión” Superestructura. 20’
Ohikoa talde gisa lan egiteko eran izaten jarraitzen duenez gero, jaialdi honetarako prestatzen dugun pieza, digresioa izango da Bilboko hiribildutik, metafora gisa, igarotzen den ibaia abiapuntuko gaitzat hartuz: Jaiotza información;-etako fluxua eta soinu uhar bateko bokalea, komunikabideko. Proiektuaren izena ingeniaritzan, linguistika-n, erabilitako terminoari buruz aritzen da, musika, marxismoa etab. “Genero diskurtsiboa bereizten duen Eskeleto ezaguterraza. Antolaketa, sekuentziazioa, funtzio espezifikoko esleipena. Komunikazioa”. Gainegitura osatzen dute Antuán Duchamp (Ecrevisse, OICOPV, Minipimers, Electrocugat, Oscar Abril Ascaso + Sedcontra avec les Autres, MAgyar, …) eta Karl Villar (Cielito Lindo, Dream Lovers y Rosarito, Egosystem).
Como sigue siendo habitual en la forma de trabajar del grupo, la pieza que preparamos para este festival, será una digresión tomando como tema de partida el río que transcurre por la villa de Bilbao, a modo de metáfora: Flujo de información; nacimiento y desembocadura de un torrente de sonido, medio de comunicación. El nombre del proyecto hace referencia al término utilizado en ingeniería, lingüística, música, marxismo etc. “Esqueleto reconocible que caracteriza un género discursivo. Organización, secuenciación, asignación de funciones específicas. Comunicación”. Superestructura lo component Antuán Duchamp (Ecrevisse, OICOPV, Minipimers, Electrocugat, Oscar Abril Ascaso + Sedcontra avec les Autres, MAgyar, …) y Karl Villar (Cielito Lindo, Dream Lovers y Rosarito, Egosystem).
https://youtu.be/4GcVkAuY3sg
Jana Jan. (Itziar Markiegi y Aitor Villanueva). 40’
Itziar Markiegi Aka Jana Jan, ruidista, plastika/inprobisatzailea eta marrazkilaria Magmadam-eko, Zørra-ko, Baba-Llaga-ko, Buruko Anorexiako eta Sxtruk-eko kideak osagaiak esploratzen ditu sorrera eta soinuaren manipulazioa, inprobisazioaren eta akatsaren erabilera sortzailearen bidez alor grabazio desberdinen, aleatorioaren eta tresna sortzaile aktibo bezala gorputzaren destestuinguruan jartzearen. Kasu honetan Aitor V-ek lagunduta ikuste-reactable-ak, software librean ikuste eta soinu paisaia bizi eta basatia sortuz erreakzionatzen duten ikuste-inguruneak audioari sortzeko ikertzen dituenak.
Itziar Markiegi aka Jana Jan, ruidista, plástica/improvisadora y dibujante, componente de Magmadam, Zørra, Baba-Llaga, Anorexia Mental y Sxtruk explora la creación y manipulación del sonido, descontextualización de diversas grabaciones de campo, a través de la improvisación y el uso creativo del error, lo aleatorio y el cuerpo como instrumento generador activo. En este caso acompañada por Aitor V a las visuales reactables, que investiga en software libre para crear entornos visuales que reaccionan al audio generando un paisaje visual y sonoro intenso y brutal.
http://janajan.bandcamp.com/


“Ignis Fatuus” Txo!? (Martin Etxauri Sainz de Murieta)
Proposaturiko kontestuaren fikzioa eta benetan gertatzen denaren artean dabilen obra honetan, egileak aztiaren eginkizun anbiguoa hartzen du. Izan argi-arimak deitu eta askatzen dituen xaman baten moduan edota bere magia trukoak darbilzkin ilusinoista balitz. Begiztatan grabatuak diren irudi eta soinuak gizakiaren zatiak izateari utzi eta aktore-aktoresa dira bere baitan, haien artean hartuemanean eta antzezten. Arima-argietan bilakatzen dira, ikuslegoaren aurrean dirdir egin eta dantzan dabiltza iraungi arte.
En esta obra que nada entre la ficción del contexto planteado y la realidad de lo que sucede de hecho, el autor toma el ambiguo papel de mago. Ya sea desde el punto de vista místico de un hechicero que convoca y libera a los fuegos fatuos, o el del ilusionista con sus trucos de magia. Las imágenes y sonidos, grabados en loops, dejan de ser partes del cuerpo del humano para ser unidades actantes por sí mismas, personajes que actúan e interactúan entre ellos. Se convierten en fuegos fatuos que brillan ante el espectador y danzan hasta extinguirse.
https://vimeo.com/138505552

Sábado 26 de Noviembre 18:30 h – 24 h
Azaroaren 26an, ostirala, 18:30etan – 24:00etan
Huracán 29 (Cortes 29-31. 3ºA)
EX!POESÍA MEM BAT EXTRAVAGANZA
EX!POESÍA MEM BAT EXTRAVAGANZA topaketa ludikoa da jaialdiaren artean hirigintza eta UrbanBAT berrikuntza soziala, poesia esperimentaleko bi urtekoa Ex!poesía Euskadi eta MEM arte esperimentaleko nazioarteko jaialdia.
EX!POESÍA MEM BAT EXTRAVAGANZA es un encuentro lúdico entre el festival de urbanismo e innovación social UrbanBAT, la bienal de poesía experimental de Euskadi ex!poesía y el festival internacional de arte experimental MEM.
“Acción Mecanógrafo” Kiko Monzón
“El tejedor en Berlin” Juanje Sanz-en argazkiak Poesia esperimentalari buruzko mahai-ingurua: Cristian Forte (Argentina)
Tino Berger (Berlin)
Jorge Locane (Argentina)
Roberto Equisoain (Iruña).
“Manifiesto comunista” y “Ser y tiempo” Roberto Equisoain (Iruña). Irakurgai akzioak.
“Concierto ciclotímbrico” Tour Malletes 45’
“Bilbao La Vieja” Malaventura. Ikus-entzunezko performancea.

“Acción Mecanógrafo” Kiko Monzón
“El tejedor en Berlin” fotografías de Juanje Sanz
Mesa redonda sobre poesía experimental:
Cristian Forte (Argentina), Timo Berger (Berlin), Jorge Locane (Argentina) Roberto Equisoain (Pamplona-Berlin). “Textos herméticos” y “Ser y tiempo” Roberto Equisoain (Berlin-Pamplona). Lecturas acción.
“Concierto ciclotímbrico” Tour Mallets 45’
“Bilbao La Vieja” Malaventura. Performance audiovisual.

“Textos herméticos” y “Ser y tiempo” Roberto Equisoain (Pamplona)
“Nire proposamenak liburuari edozein ikuspuntutatik hurbiltzea nahi du eta objektuaz erreakziona dezala. Beharbada ez du ezer pasatuko. Beharbada bai. Beharbada hitzen mugatutako ahalmena frogatzen saiatzea eta, bere denbora, bere pisua bezala liburuaren beste ahalmen batzuk esnatzea bere hori. Edo aurkakoa, testu sakratu eta hitzak direna testuan aurkitzea.”
“Mi propuesta pretende acercarse al libro desde cualquier punto de vista y que reaccione con el objeto. Quizá no pase nada. Quizá sí. Tal vez intentar demostrar la capacidad limitada de las palabras y desvelar otras capacidades del libro como su peso, su tiempo, su eso. O lo contrario, encontrar en el texto el texto sagrado y que las palabras sean.”
“Concierto ciclotímbrico” Tour Mallets 45’
Hiru Interpretatzaileentzako kontzertu ciclotímbrico-a, bizikletetarako eta gauzetarako kontzertua, bizikleta-piezez interpretatuta ikusteaketako zuzenean Irene Pis-en kontu lagunduta. Malletes Itzulia datoz Asturiaseko eta Pedro Menchaca, Aníbal Menchaca eta Diego López Uruñuela dira.
Concierto ciclotímbrico para 3 intérpretes, bicicletas y cosas, interpretado con piezas de bicicletas acompañado de visuales en directo a cargo de Irene Pis. Tour Malletes vienen de Asturias y son Pedro Menchaca, Aníbal Menchaca y Diego López Uruñuela.
https://youtu.be/wb3MWf-v-r0

Hedatutako dokumentaleko eta Bilbor La Viejari buruzko express-etako ikus-entzunezko performance bizia da. Malventura ezinena du Fernando G. Tamajón-ek (Málagak, 1978) bere ikerketa artistikoa 2000aren hasieretara garatzeko aukeratu zuen ezizena. Musika elektronikoa, bideo-piezak, ikus-entzunezko muntaketak zuzenean edo soinu-esperimentazioa dira bere lan sortzailean abordatzen dituen alorretako batzuk, eta berriro nahasten du bere lan-erreminta nagusia.
“Bilbao La Vieja” Malaventura Performance audiovisual en vivo de un documental expandido y express sobre Bilbao La Vieja. Malaventura es el alias que Fernando G. Tamajón (Málaga, 1978) eligió para desarrollar su investigación artística a comienzos del 2000. Música electrónica, piezas de vídeo, montajes audiovisuales en directo o la experimentación sonora son algunos de los campos que aborda en su labor creativa, y la remezcla su principal herramienta de trabajo.
malaventura.net

“Acción Mecanógrafo” Kiko Monzón (Perú)
Pertsonek mezuak bidal ditzatela posta arruntean zeharreko bere senideei, hitzaren materialtasuna eta beraren bidaia gogoeta oinarri bezala izanez, aukera.
Una oportunidad para que las personas envíen mensajes a sus familiares a través del correo ordinario, teniendo como reflexión base la materialidad de la palabra y el viaje de la misma. www.instagram.com/kikomonzon

http://bienalexpoesia.blogspot.com.es
http://urbanbat.org

Domingo 27 de Noviembre 13 h
Azaroaren 27an, igandea, 13:00etan
MEM Exhibition Hall (Plaza de la Cantera 4)
Vermut MEM-en amaiera
Gran Vermut Fin de MEM con vermut de Reus
“Loving (to be or not to be)” Nenad Bogdanovic (Serbia). Performance 45’
“Acompañamos el vermut” Enaitz Landaburu
“Loving (to be or not to be)” Nenad Bogdanovic (Serbia) Genetikoki organismo modifikatuak dira zeinen material genetikoa teknika kimiko desberdinen bitartez laborategian aldatu den haiek. Elikagaietako erakunde ofizialek argitaratzen ez dituzten organismo hauen erabileraren efektuak. Egileak emanaldi honekin motzetara ondorio negatiboetako bai genetikoki aldatutako organismoetako kontsumoko, etorkizuneko belaunaldien gaineko efektuko, epe luzerako hainbeste ohartarazi nahi du. Performancearekin "(Izatea edo ez izatea) Maite Izatea" artista, era sotilean, seinalatzen du Genetikoki organismo modifikatuek (GMO-ak) gaixotasunak edo barne heriotza eragin dezaketela.
Organismos Genéticamente Modificados son aquellos cuyo material genético ha sido alterado en el laboratorio mediante diversas técnicas químicas. Efectos de la utilización de estos organismos que las instituciones oficiales de los alimentos no publican. Con esta actuación el autor desea advertir de las consecuencias negativas tanto a corto como a largo plazo del consumo de organismos modificados genéticamente, el efecto sobre las generaciones futuras. Con la performance "Amar (ser o no ser)" el artista, de una manera sutil, señala que los Organismos Genéticamente Modificados (GMO) pueden provocar enfermedades o incluso la muerte.

“Acompañamos el vermut” Enaitz Landaburu
Enaitz Landaburu I+D+I-etan espezialitatedun sukaldaria da produktu tradizionalez lan egiten duela teknika berritzaileenekin eta nor sorgintzen duten erronkek. Bere sorreraren batez beti agur esateko MEM 2016a arduraduna da.
Enaitz Landaburu es un cocinero especialista en I+D+I que trabaja con productos tradicionales con las técnicas más innovadoras y a quién le encantan los retos. El es el encargado de despedir MEM 2016 con alguna de sus creaciones siempre sorprendentes.